דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיתוג העסק הקטן 

מאת    [ 20/08/2012 ]

מילים במאמר: 371   [ נצפה 2022 פעמים ]

                                        מיתוג העסק הקטן

 

                          מעט : נעמי גינת – מאמנת אישית לפיתוח עסקי

 

 

מיתוג נולד בעקבות הצורך למשוך תשומת-לב בסביבה רוויית מתחרים.

 

מבחינים בין מיתוג-אישי  לבין מיתוג של מוצר או חברה.

 

מיתוג אישי לא נועד לשפר את האדם או העסק , אלא  "לארוז אותו, כמוצר" בצורה חדשה, על מנת לשפר את האופן בו רואים אותו אחרים.

 

מיתוג של מוצרים מוחשיים או של חברות – עושה  "האנשה"  שלהם, כך שהלקוחות הפוטנציאליים יפתחו תגובה רגשית כלפי מאפייניו, ויוקירו אותם.

לדוגמא : "יש מכבי יש חברים" או "דורסל- הסוללה שעובדת ועובדת ו..."

 

החברות העולמיות שעשו זאת, כמו "קוקה-קולה" , "נייק"  ו"ליוויס" – פועלות כך בהתמדה, עשרות רבות של שנים. אולם גם היזם ובעל העסק הזעיר – ראוי שיאמץ גישה זו.

 

במיתוג- מנסים להשיג שליטה על המידע  אודות האדם/המוצר/החברה , ועל האופן בו ייתפס.

כבעלי עסקים – אנו שואפים להגיע למצב בו נהיה מזוהים כמומחים בתחום בו אנו עוסקים. כתוצאה מכך – אנשים שייחשפו לתכנים שנפיץ, פעם אחר פעם – יכירו אותנו  ויזהו אותנו  עם התחום ;  וכאשר ירצו לרכוש מוצר/שירות בתחום זה – יעדיפו לעשות זאת מאתנו ולא ממתחרינו.

 

שאלות המסייעות במיתוג :

 

* מה הייחודיות שלי ?

* אלו מאפיינים-ייחודיים מבליטים המתחרים שלי ?

* איך ניתן  "לתרגם"  ייחודיות זו לערך  ,שיהיה חשוב לחלק מן הלקוחות,  

  המהווים את שוק-המוצר/השירות ?  (=בידול)

*כיצד ניתן להציג את הבידול בפני פלח-שוק-הלקוחות ?

 

חלק מהכלים האינטרנטיים העומדים לרשות בעל העסק, בתהליך המיתוג שלו הם : פרסום מאמרים, חיבור סלוגן, סרטוני וידיאו, ניוזלטר, בלוג,

פעילות ברשתות חברתיות, מעורבות בפורומים, לוגו ואתר אינטרנט מושכים, הצעה להתנסות-חינם, ועוד

 

לסיכום :

המיתוג חותר לשיווק-מבודל. באנלוגיה: שימוש בטפטפות ולא בממטרה, שהיא בזבזנית ומצמיחה עשבייה בעייתית...

כל בעל עסק , בין שהוא מוכר מוצר קשיח ובין שהוא מוכר את שירותיו המקצועיים - חשוב שיחתור להיהפך מותג בתחומו. 

קהל הלקוחות הפוטנציאליים שלו – צריך לחוש הזדהות בינו לבין תחום עיסוקו, להכיר במומחיותו, ולהבין "למה דווקא הוא ?" , על מנת להעדיף אותו בזמן ביצוע רכישה.

נעמי גינת מאמנת תעסוקתית מוסמכת ומנוסה


             חונכת עסקית של יזמים (מטעם משרד התמ"ת)


             מומחית לאימון יזמים ובעלי עסקים קטנים


              מומחית ליזמים בעלי ADHD


              http://www.naomiginat.com/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב